söndag 24 april 2011

Celines doptårta



Lilla Celine döper sig idag och hennes föräldrar har stooooort party för att fira detta! Tårtan har vi planerat utseende på i flera månader.

Det är en 7-våningstårta där dom två understa är dummy's (den understa delen är 62 cm i diameter). Ljusa bottnar, jordgubbsmousse, vaniljmousse och spacklade med grädde. Allt är täckt med Regalice's sugarpaste denna gång, på inrådan från Annette på Cake & Design. Tack Annette för alla råd och tips med denna tårta!

Namnet är gjort i swarowski-kristaller, specialbeställt från USA.

Jag kan med lätthet säga att denna tårta har tagit mest tid av alla tårtor att göra :-)

14 kommentarer:

  1. Det var det värsta, VILKEN TÅRTA!! Superlyxig!

    SvaraRadera
  2. Herregud min skapare vilket mästerverk.. Otroligt. Jag är imponerad över hur du vågade göra en sådan tårta med alla de våningar. Men den blev något i hästväg med. Håller med.. superlyxig. Det måste blivit många vaaaaaoooo utrop när det blev dax för tårtan.. Detta är bland det finaste tårta jag sett. Du bör vara super stolt

    SvaraRadera
  3. Wow! Vilken tårta! Måste varit en riktig utmaning att göra!!!

    SvaraRadera
  4. Oj! Vilken tårta alltså! Helt otrolig! Var beställer man dessa kristaller? Hade varit perfekt till en bröllopstårta jag ska göra i sommar!

    SvaraRadera
  5. Tack snälla för allt beröm! Och det var jättekul att vara där när den åts också!

    Linda! Du beställer dem härifrån
    http://www.weddingcuts.com/new-crystalized-cake-toppers.asp

    SvaraRadera
  6. Men det var det nog värt. Den blev ju helt perfekt. Föräldrarna måste ha varit supernöjda!

    SvaraRadera
  7. Tack för ditt svar! Ska genast in och titta :-)

    SvaraRadera
  8. Wow vilken stor tårta! Den var jättefin! Namnet var ju också läckert =)

    SvaraRadera
  9. Oj vilken tårta, fantastisk snygg! Så elegant med kristaler och namnet. Jag har alldrig gjort en så stor tårta staplat på varandra. Vad använde du får stöd pinnar i just den här tårta? Skulle vara jätte tacksam för svar.

    SvaraRadera
  10. Tack snälla!

    MMCakeDesign, jag använde Wiltons dowel rods i trä men det går lika bra med sugrör med blompinnar inuti. De stöttas upp mot tårtbrickan under varje tårta. Jag använde 6-8 i varje tårta.

    SvaraRadera
  11. MEN OH MY GOD!! Helt galet vad vacker tårta! :) Även om de två understa vad dummys, så måste den ju vägt hur mycket som helst! :)
    Namnet är ju underbart.

    SvaraRadera
  12. Oj kära nån vilken tårta! SÅÅ vacker och sååå HÖG! haha. :)

    SvaraRadera
  13. jätte fin tårta! hur gjorde du namnskylten? kan man köpa sådant färdigt? tacksam för svar.
    Mvh /Rita

    SvaraRadera
  14. Rita,
    jag specialbeställde den gjord i swarowski-kristaller från USA. Minns tyvärr inte längre vad företaget hette, men surfa runt lite så hittar du den säkert!
    Lycka till!
    Kajsa

    SvaraRadera